Digitális írástudás avagy gondolati- és gyakorlati képességek
A “digitális írástudást” egyfajta gyűjtőfogalomként értelmezzük a tradicionális tudás – számítógépes műveltség – információs műveltség szintéziseként.
Segítségével egy olyan jelenséget, újfajta tudást írunk körül, amelyben a tradicionális ismereteken kívül a gondolati- és gyakorlati képességek egy sajátos köre is megjelenik.
Az „információs társadalomba” való bekapcsolódás nem valósítható meg nélküle, sajnos a fejlett országokkal összehasonlítva jelentős hazánk elmaradása ezen a téren.
A MODELLO Módszertani és Képzési Intézet célkitűzései
Az intézmény célkitűzései között szerepel a digitális írástudás minél szélesebb körben történő terjesztése – ezzel létre hozva azt az alaptudást, amely egyre inkább nélkülözhetetlenné válik, hiszen a XXI. század digitális analfabétája az információszerzésben, feldolgozásban és annak továbbadásában behozhatatlan hátrányba kerül. Napjaink modern irodája elképzelhetetlen a gyors, pontos munkát segítő szoftverek nélkül. Ezek a programok nélkülözhetetlenek, de önmagukban semmit sem érnek – szükség van az Emberre, aki ezeket a lehetőségeket maximálisan ki tudja használni és irányítani.
Publikálta: Fülöp Henrik
Digitális írástudás, Neumann János Számítógép-tudományi Társaság
hirek.ws.all